Not known Facts About درمان فشار خون پایین

Wiki Article

عوامل مهاجم درون سلول‌های سیستم ایمنی کشته می شوند. این سلول‌ها در واقع همان فاگوسیت هستند.

از آنجایی که بدن یک نسخه‌ آنتی‌بادی‌ها را ذخیره می‌کند، در صورت مواجه دوباره با همان پاتوژن بدن با سرعت بیشتری می‌تواند با آن مبارزه کند.

از آنجا که سیستم ایمنی بدن بسیار پیچیده است، روش های بالقوه زیادی وجود دارد که این سیستم می‌تواند دچار خطا شود.

فشار خون به دو مکانیسم اصلی بستگی دارد: عملکرد قلب و مقاومت عروق خونی. این دو مکانیسم به همراه اثرات عوامل عصبی و هورمونی، میزان بالا یا پایین بودن فشار خون را تعیین می‌کنند.

سیستم ایمنی بدن در تمام سنین قابلیت حفاظت از بدن را دارد اما هر چه سن افزایش می‌یابد بر قدرت این سیستم افزوده می‌شود. در بزرگسالان به دلیل مواجه با پاتوژن‌های مختلف و متعدد، این سیستم بهتر می‌تواند در مقابل عوامل خارجی روش دفاعی صحیح را اتخاذ کند. به همین دلیل است که بزرگسالان نسبت به کودکان کمتر دچار بیماری می‌شوند.

شکل ۶: انواع ایمونوگلوبین‌ها در حالت کلی آنتی‌بادی‌ها به آنتی ژن‌ها قفل می‌شوند اما نمی‌توانند آن‌ها را از بین ببرند، بلکه تنها آن‌ها را نشانه گذاری بیماری خود ایمنی چیست و چگونه درمان میشود کرده تا سلول‌های ایمنی دیگر مانند فاگوسیت‌ها، آن‌ها را نابود کنند.

چه عوامل دیگری می توانند به طور بالقوه باعث ایجاد بیماری خودایمنی شوند؟

آنتی‌بیوتیک‌ها با اختلال در روند طبیعی زندگی باکتری‌ها باعث تضعیف و به تدریج مرگ آن‌ها می‌شوند.

غدد لنفاوی: غده‌های کوچکی در سراسر بدن وجود دارند و در کنار عروق لنفاوی تجمع می یابند.

به طور کلی می‌توان مکانیسم‌های ایمنی را به دو گروه ایمنی فعال و غیر فعال تقسیم کرد. در ایمنی فعال بدن با عامل بیماری‌زا به طور مستقیم (ایمنی همورال و سلولی) یا از طریق واکسن مواجه می‌شود و در واکنش به آن آنتی‌بادی تولید می‌کند.

البته گلیمپراید، گلیپیزید و گلیبورید،‌ داروهای جدیدتری هستند که عوارض جانبی کمتری ایجاد کرده و به بهبود نشانه های دیایت کمک می‌کنند.

سیاست انتشار مطالب سیاست انتشار مقالات پزشکی در دکترتو

یک فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌تواند سبک زندگی و رژیم غذایی نسبتاً ساده‌ای را برای خود تنظیم کند تا سطح قند خون خود را به محدوده طبیعی بازگرداند.

در این شرایط ممکن است قلب قادر به گردش خون کافی برای رفع نیازهای بدن نباشد.

Report this wiki page